EN / LT

Registruotis naujienlaiškiui:

Po Kino stovyklos

Kino stovyklautojai.

Pasibaigė jau trečioji kino stovykla, kurioje susibūrusi kino mylėtojų bendruomenė – žiūrovai, kritikai ir kūrėjai – bandė apčiuopti ir išanalizuoti daugiau nei šimtą metų istoriją ir kiną siejančius saitus. Užburiančioje Žeimių dvaro aplinkoje vykusi stovykla prasidėjo įspūdingos kino sukakties paminėjimu: bene vieninteliam sovietinių laikų istoriniam filmui „Herkui Mantui“ 2012 m. sukako 40 metų. Istorikė Lina Kaminskaitė-Jančorienė stovyklos dalyvius supažindino ne tik su filmo kūrimo užkulisiais, bet ir šio filmo recepcija tuo metu, kai jis buvo sukurtas. Filmo peržiūra leido palyginti, kaip skiriasi filmo suvokimas ir vertinimas dabar ir 1972 m.
Per keturias dienas, kurias truko kino stovykla, kalbėta apie daugelį kino ir istorijos susiliejimo taškų: apie kino propagandą ir cenzūrą smetoninėje Lietuvoje, apie Vilniaus kino teatrų istoriją, apie po-stalininį, Atšilimo laikotarpį sovietiniame kine, kuriame pamažu ėmė rastis vieta ir privačiam gyvenimui, taigi ir galimybė vaizduoti meilę bei intymius santykius, apie istorijos sampratą Gonzo žurnalistikoje bei apie nulinį istorijos laipsnį Šarūno Barto kine. Pranešimus keitė diskusijos, istorikai nesutiko su filmų kūrėjais, filmų kūrėjai nesutiko su istorikais, archeologai kalbėjo apie archeologinę medžiagą užfiksuotą juostoje, o kino tyrėjai bei kino kūrėjai apie galimybę archyvinę medžiagą panaudoti kino kūrime. Netikėtai ši – „kino be kameros“, archyvinės medžiagos panaudojimo kine – tema tapo kino stovyklos ašimi ir ją įprasmino pokalbis su kino stovykloje viešėjusiu, save kino archeologu vadinančiu, lenkų režisieriumi Maciejumi Drygasu.
http://www.menoavilys.org/lt/294538/projektai/lietuviu-dokumentinio-kino-antologija